Donderdag, de vierde dag

Alle verleidingen om woensdagavond te gaan genieten van het Antwerps uitgaansleven heb ik kunnen weerstaan! Mijn rijm voor thuis is klaar.Fris en fruitig aan de start voor alweer de vierde dag.

Vandaag staat AUDIO centraal.  Jeroen liet ons een aantal toepassingen/tools zien om een MP3 te maken. Ik heb dit even gelaten voor wat het was en dit deel van de ochtend gebruikt als “bufferochtend” : mijn Leerobject bijgewekt, dit blog onder handen genomen en mijn derde badge verdiend.

Het tweede deel van de ochtend stond GAMIFICATION in de picture. Glenn liet ons de mogelijkheden zien van het toevoegen van een spelelement aan een leerobject. Belangrijkste doel is het verhogen van de motivatie. Het invoeren gaat in fases :

  1. het ontwerpen. van de badge
  2. het bepalen van de voorwaarden voor het uitreiken van de badge

We gebruikten hiervoor het programma Badgecraft.eu

Auteur: advansittert

Docent Zoomvlietcollege Roosendaal, rekenen en bedrijfsadministratie.

Plaats een reactie